

OP MAAT GEMAAKTE ELEKTRISCHE AANDRIJVING
New Electric Marine biedt op maat gemaakte aandrijflijn oplossingen om schepen, boten en jachten om te bouwen naar elektrisch. Sinds 2008 hebben we een breed scala aan schepen geconverteerd door de aandrijflijnen te ontwerpen en in te bouwen, ook leveren we de benodigde certificeringen. www.newelectricmarine.com

COMMERCIËLE SCHEPEN
Havens en vaarwegen krijgen te maken met milieuzones en beperkingen op de uitstoot van schepen. Schepen met een commerciële vergunning moeten emissievrij zijn om exploitatievergunningen te verkrijgen of te behouden. Elk schip kan duurzaam en milieuvriendelijk zijn, terwijl het beter presteert dan op fossiele brandstof. Meer vermogen, meer koppel en genoeg capaciteit om een volledige werkdag mee te draaien. Waar volume en gewicht een probleem worden, bieden we hybride oplossingen voor een groter bereik, inclusief H2-brandstof celintegratie.

CONVERSIE OP MAAT
Elk schip heeft specifieke eisen en gebruik. Ieder schip kan worden geëlektrificeerd met maximale snelheid, maximaal koppel of beide. We bouwen particuliere en commerciële boten om, allemaal met op maat gemaakte elektromotoren en batterijcapaciteit. Door uw schip om te bouwen wordt het duurzaam en toekomstbestendig.
Voor kleine en middelgrote boten, klik hier.

GECERTIFICEERDE SYSTEEMINTEGRATIE
Onze elektrische aandrijflijnen zijn verpakt, gecertificeerd en geïnstalleerd volgens de EMC-richtlijnen. Indien nodig hebben we onze eigen IEC 62619 en IEC 62620 gecertificeerde batterijmodules. Samen voldoen deze systemen aan de ECE Inland Waterways Directive van de EU en ESTRIN 2019. De New Electric Marine-aandrijflijnen kunnen als een complete eenheid worden gekocht en kunnen op afstand gemonitord worden, zoals met 4G, om integratie met uw vlootbeheer mogelijk te maken.
VOORBEELD VAN PORTFOLIO

WATERNET BOOT
De "Pieter Kruiswijk" is een survey- en inspectievaartuig met HDPE-romp. Gebouwd voor Waternet en uitgerust met 2 complete en afzonderlijke elektrische aandrijflijnen, elk met 45 kWh IEC-gecertificeerde LFP-modules en onze 100 kW New Electric Marine-aandrijving gekoppeld aan Mercruiser-hekaandrijvingen.

SLAAPDIENST SLEEPBOOT
De "JAN" is een sleepboot die we hebben omgebouwd voor Sleepdienst Luteijn. SI, goedgekeurd door de NBKB, dit schip is gecertificeerd tot 100 ton in combinatiegewicht en werkt dagelijks in en rond de Amsterdamse grachten. Uitgerust met een seriehybride versie van onze 100 kW New Electric Marine-aandrijving, 130 kWh aan IEC-gecertificeerde LFP-modules en een back-up generatorset van 40 kVa, kan dit schip zware taken en dubbele ploegendiensten aan.

ZOEV CITY SLEEPBOOT
De sleepboot "Dorus" is voor PK Waterbouw omgebouwd en ingezet voor ZOEV CITY emissievrij transport van goederen en (bouw)materialen in de grachten van Amsterdam. Uitgerust met een parallelle hybride versie van onze 100 kW New Electric Marine-aandrijving en 65 kWh IEC-gecertificeerde LFP-modules, heeft dit schip tot 5 uur autonome, volledig elektrische bediening terwijl het 100 ton door de stad duwt. Eenmaal buiten het stadscentrum schakelt hij over op diesel-hybride modus om nieuwe materialen op te pikken terwijl hij zijn batterij oplaadt.